piatok 27. marca 2015

Bravčové stehno v hustej omáčke


Vynikajúce jedlo bez zbytočných komplikácií. Ako základ si upražíme nadrobno pokrájanú cibuľku na masti alebo oleji. Pridáme dva strúčiky cesnaku na plátky, opekáme len chvíľku, prichádza na rad veľká lyžica hustého paradajkového pretlaku, opekáme minútku spolu s polovičkou lyžičky mletej rasce.


 Hneď pridáme na kocky nakrájané mäso. Miešame, kým z každej strany obelie. Mala som kúsok čerstvej kápie, tak som ju tam nakrájala, dodá dobrý šmak.


vtedy osolíme a poprášime hladkou múkou. Podľa toho, koľko jej dáte, ovplyvníte hustotu a množstvo budúcej šťavy. Tiež ju treba opražiť, získa lepšiu chuť.



Zalejeme teplou vodou a rýchlo rozmiešame, hrudky by nemali vzniknúť. Pod pokrievkou privedieme k varu a potom pozvoľna dusíme do úplného zmäknutia mäsa.

Toto je konečná fáza, chute sú perfektne prepojené, už len nabrať na taniere s nejakou vhodnou prílohou.


U nás to boli takéto cestoviny, hodia sa aj knedle, ryža či zemiaky v akejkoľvek podobe. A samozrejme aj halušky alebo tarhoňa. Nevynechala som niečo?:-) Aha. Teraz ma napadol čerstvý chlieb, ktorým sa dá úplne dokonale vytrieť tá fantastická omáčka, keď sa z taniera minie mäso. Narobila som vám chute? Dúfam, že áno!

Žiadne komentáre: